Oprogramowanie e-commerce działające na zasadach modelu SaaS, pojawiło się na rynku stosunkowo niedawno – jakieś kilka lat temu. Poniżej przedstawiamy zalety tego systemu z punktu widzenia jego użytkownika.
Relatywnie niski koszt
Sklep w modelu SaaS jest stosunkowo tani. Użytkownik korzystający z oprogramowania SaaS zwykle rozlicza się z dostawcą w oparciu o system abonamentowy. W zamian za to, dostawca zobowiązuje się na pełne wsparcie techniczne swojego produktu (instalację, utrzymanie, serwis itd). Co więcej – zapewnia on stabilność działania swojego produktu.
Brak infrastruktury po stronie Klienta
Sklep w modelu SaaS nie wymaga ani instalacji, ani tym bardziej utrzymywania drogiej infrastruktury IT. Posunięcie to znacznie obniża koszty, które – dzięki systemowi abonamentu – są rozłożone w czasie i nie są aż tak dużym obciążeniem dla Klienta.
Praca zdalna
Oprogramowanie w modelu SaaS jest dostępne z każdego miejsca w świecie. Użytkownik ma możliwość pracy zdalnej, co oznacza, że do pracy jest mu potrzebna jedynie przeglądarka (zarówno w wersji mobilnej, jak i tradycyjnej).
Stabilność
E-commerce w modelu SaaS są z reguły odporne na czynniki zewnętrzne, w postaci chociażby klęsk żywiołowych. Infrastruktura serwerowa w przypadku modelu SaaS jest rozłożona w szerokim obrębie geograficznym, co minimalizuje ryzyko ogólnej awarii systemu na wskutek problemów lokalnych.
Kopie zapasowe
Oprogramowanie w modelu SaaS stale aktualizuje kopię zapasową sklepu. Oznacza to, że ewentualny błąd krytyczny nie doprowadzi do zaniku efektów naszej pracy a wszystkie dane zostaną z powodzeniem przywrócone w minimalnie krótkim czasie.
Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek wątpliwości co do zasadności instalacji i prowadzenia sklepu w modelu SaaS, koniecznie przeczytaj więcej na jego temat na stronach twórców tego oprogramowania.