Jak założyć sklep internetowy?

Świat idzie do przodu i coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z nowoczesnych, wygodnych metod. Coraz częściej zastępują one tradycyjne czynności. Zamiast spacerować po sklepach, po całym dniu pracy ludzie wolą kilkoma prostymi kliknięciami zakupić najpotrzebniejsze rzeczy. Zakupy w internecie są niezwykle popularne, dlatego założenie sklepu internetowego wydaje się całkiem niezłym pomysłem na biznes. Jak dokładnie wygląda taka działalność?

założenie sklepu internetowego

Charakterystyka

Sklep internetowy to platforma, która może egzystować przy wykorzystaniu dobrze wszystkim znanego internetu. Jednym z ważniejszych elementów każdego sklepu internetowego jest podstrona, na której klienci będą mogli znaleźć oferowane przez nas produkty. W przypadku profesjonalnych rozwiązań, w sklepie internetowym mamy też do czynienia z wirtualnym koszykiem. Niezbędnym jest także zawarcie formularza. Dzięki niemu potencjalny kupiec będzie mógł wprowadzić niezbędne dane, które umożliwią sfinalizowanie transakcji.

Wymagania

Jednym z podstawowych warunków założenia sklepu internetowego jest zakup serwera oraz domeny. Zakup gotowego oprogramowania to jedna z najlepszych opcji. Firmą zajmującą się takimi usługami jest Sky-Shop.pl. Jest to sprawdzone przedsiębiorstwo, które jest integrowane z wieloma hurtowniami, Allegro oraz jest świetne przystosowane do dropshippingu.

Jeśli zamierzamy sprzedawać leki, broń, alkohol, amunicję, nasiona czy materiały wybuchowe, to będziemy musieli liczyć się z dodatkowymi wymaganiami. Są one spowodowane różnymi ograniczeniami prawnymi.

Forma prowadzenia

Poza spółka partnerską prowadzenie sklepu internetowego może odbywać się w każdej formie. Zatem możemy założyć sklep internetowy jako spółkę cywilną, komandytowa, komandytowo-akcyjna, jawną czy w formie spółki akcyjnej.

Forma opodatkowania

Kiedy prowadzimy sklep internetowy jako spółkę osobową bądź jako osoba fizyczna to mamy prawo wybrać formę opodatkowania. Do wyboru mamy podatek liniowy, ryczałt oraz zasady ogólne określane przez skalę podatkową. Jeśli chodzi o ryczałt, to opodatkowanie sklepu wynosi 3%. Jest to dość opłacalne ze względu na niskie podatki oraz mało formalności. Musimy jednak wziąć pod uwagę, że przy ryczałcie nie mamy możliwości rozliczenia kosztów. Nie możemy także uzyskiwać przychodów ze sprzedaży części czy reklamy. Nawet jednorazowe otrzymanie przychodu, nakazuje przejście na zasady ogólne.

W przypadku kiedy nie mamy możliwości rozliczania się na zasadach ryczałtu, możemy potraktować zasady ogólne jako opłacalne. Umożliwiają nam one korzystanie z szeregu ulg, które nie są dostępne dla podatników podatku liniowego. Kiedy mamy do czynienia z prowadzeniem sklepu jako spółki komandytowo-akcyjnej bądź prawnej to przedsiębiorstwo przemienia się w podatnika podatku CIT.

Zarządzanie dokumentami

Dla osób, dla których wygoda jest niezwykle ważna, lecz także nie chcą tracić kontroli nad swoim sklepem, najlepszym wyborem będzie e-księgowość. Jest to usługa prowadzone przez określone platformy, umożliwia ono dość proste wprowadzanie kosztów, faktury elektroniczne, połączenie z e-ZUSem czy e-deklaracje.

Zarządzanie magazynem

Klienci, jacy korzystają ze sklepów internetowych to wymagająca grupa. Ludzie oczekują, że dostaną towar bardzo szybko, a jakiekolwiek pomyłki przy dostarczaniu nie powinny mieć miejsca. Umożliwi nam to zatrudnienie szeregu pracowników odpowiedzialnych za określone zajęcia. Takie działanie wiąże się jednak ze sporymi kosztami. Możemy także zdecydować się na usprawnienia, jakie oferują różne serwisy. Umożliwią nam one automatyczne rezerwowanie towaru w magazynie. Dzięki temu unikniemy sprzedania, już sprzedanego towaru. Będziemy też mogli liczyć na weryfikację magazynu, dzięki której będziemy wiedzieli jakich produktów zaczyna brakować.

Konto firmowe

Według prawa, posiadanie konta firmowego nie jest wymagane. Płatności, które są wykonywane z konta osobistego, są jak najbardziej akceptowalne. Ze względu na to, że bardzo dużo płatności w sklepach internetowych dokonuje się za pomocą przelewu, warto jednak założyć konto firmowe.

W celu pozyskania klientów musimy zadbać o design naszego sklepu. Musi być on prosty oraz przejrzysty. Zdjęcia wysokiej jakości czy konkretne opisy także dobrze wpływają na chęci klientów. Poza tym warto zadbać o promocję naszego sklepu. Możemy to robić na różne sposoby, jednak jednym z najlepszych jest promocja w internecie. W końcu gdzie lepiej można zaprezentować swój sklep internetowy.

This entry was posted in wybór oprogramowania. Bookmark the <a href="http://www.info-prog.pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy/" title="Permalink to Jak założyć sklep internetowy?" rel="bookmark">permalink</a>.

Comments are closed.